Nowe rozwiązania pozwalają hotelom podnieść standard usług.

Nowe rozwiązania pozwalają hotelom podnieść standard usług.

Wymagania względem hoteli rosną, rosną też standardy usług hotelowych, przez co konkurencja na rynku jest duża. Co zatem mogą zrobić właściciele, aby podnieść standard swojego hotelu?

Hotelarstwo to branża niezwykle zróżnicowana i dynamicznie się zmieniająca. Usługi, jakie świadczą hotele są nieustannie dostosowywane do potrzeb gości, aby sprostać wymaganiom rynku. Kluczowe zatem jest inwestowanie w strategiczne obszary, takie jaki kapitał ludzki, dający gwarancję lojalności i zaangażowania pracowników oraz wyposażenie hotelu, dające mu przewagę nad konkurencją. Wszystkie te działania, mają w długim okresie przełożenie zarówno na przychody firmy, jak również na poziom satysfakcji gości i budowanie z nimi relacji. Dynamicznie zmieniające się otoczenie powoduje, że klasyczne rozwiązania w branży hotelarskiej, już nie wystarczają. Konieczne jest zatem szukanie nowych sposobów na przyciągnięcie i zatrzymanie gości.

Obowiązujące w hotelach standardy różnią się od siebie w zależności od lokalizacji, stąd poziom czterogwiazdkowego hotelu w różnych miejscach w Europie może być inny. W Polsce standardy czterogwiazdkowego oraz pięciogwiazdkowego hotelu są stosunkowo wysokie i postawione tak, aby sprostać wysokim wymaganiom klientów. Szczególnie dużą rolę odgrywa tutaj wykorzystanie nowych technologii, elementów dających przewagę na rynku. Tym samym, dzisiaj hotele zobowiązane są do zapewnienia gościom udogodnień technologicznych. Jednak czynników mających wpływ na standard hotelu jest wiele. Znaczenie ma przede wszystkim wielkość pokoju, dostęp do łazienki, jej wyposażenie, klimatyzacja i miejsce zarówno do pracy, jak i odpoczynku. Równie istotne, co wyposażenie pokoju jest wyposażanie hotelu, dlatego obecność usługi concierge, strefy SPA i siłowni jest decydująca przy podwyższaniu standardów.

Nie każdy hotel jest w stanie wygospodarować przestrzeń dedykowaną treningom lub rehabilitacji. Często wynika to z układu architektonicznego, którego nie da się w prosty sposób zmienić. W związku z tym, za rynku pojawiają się nowe produkty, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.

– Prywatna, modułowa siłownia to wygodne rozwiązanie dla hoteli, ponieważ nie wymaga zgód budowlanych ani dodatkowych pozwoleń. Jest to prosty sposób, aby stworzyć gościom komfortowe warunki zarówno do treningów, jak i rehabilitacji. – mówi Leszek Filipiak, CEO NRGBOX, producenta przydomowych siłowni

Modułowa siłownia może stanąć obok hotelu, przy czym istotnym jest fakt, że takie rozwiązanie nie wymaga żadnych pozwoleń. Tym samym hotele decydujące się na takie rozwiązanie zyskują przestrzeń dla gości nie tracąc miejsca w budynku. Nowe możliwości otwierają zatem drogę do podniesienia standardów oferowanych usług. Mimo iż, dla hotelu to dodatkowa inwestycja, to zyski w długim okresie przewyższają poniesione koszty.

– Dla hoteli wygodnym rozwiązaniem będzie leasing, taka forma zakupu pozwoli pokryć miesięczne wydatki z wyższych przychodów osiąganych dzięki podniesieniu standardu w hotelu. – dodaje CEO NRGBOX.

Authors
>
Top